Eastcoast. Hervey Bay – Cairns –Megchelen. - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Roel Hunting - WaarBenJij.nu Eastcoast. Hervey Bay – Cairns –Megchelen. - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Roel Hunting - WaarBenJij.nu

Eastcoast. Hervey Bay – Cairns –Megchelen.

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 Oktober 2016 | Australië, Hervey Bay

Bij het schrijven van dit laatste reisverslag zijn we alweer bijna een week thuis. Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg. Het voelt totaal niet aan of ik 8,5 maand van huis ben weggeweest. Ook de tijd samen met Michel ging ongelooflijk snel. Wat een belevenissen en dingen hebben we mogen zien. En wat hebben we een schik gehad in de outback en vervolgens aan de oostkust. Daarnaast kwamen we natuurlijk ook veel leuke mensen tegen, waarmee we veel lol beleefd hebben. Het laatste stuk van de oostkust hebben we afgelegd vanaf Hervey Bay tot en met Cairns in het noordoosten van Australië.

Het vorige reisverslag hebben we geplaatst toen we net terug waren van Fraser Island. Na Fraser Island zijn we via Hervey Bay naar Agnes Waters/1770 gereisd. Deze plek staat bekend als de laatste mogelijkheid om te surfen, voordat het Great Barrier Reef begint. Dit hebben we niet gedaan, maar we hebben wel de scooteroo gedaan. Dit is een drie uur durende toertocht met brommers die eruit zien als choppers. Met een slinger van meer dan dertig andere deelnemers hebben we de twee naast elkaar gelegen plaatsjes verkend. Echt gaaf was dat. Na Agnes Waters/1770 zijn we doorgereisd naar Airlie Beach. Dit is de plek waar je de Whitsundays kunt bezoeken. Wij zijn met een boot meegeweest waarop we drie nachten sliepen. Drie dagen gesnorkeld op het Great Barrier Reef. Wat is dat toch ook een fascinerend natuurverschijnsel. Geweldig hoe die onderwaterwereld eruit ziet! De trip op de Whitsundays is zeker één van de hoogtepunten geweest aan de oostkust.

Na Airlie Beach zijn we via Magnetic Island – Rockhampton – Mission Beach richting de laatste stop gegaan, namelijk Cairns. Hier hebben we zes dagen doorgebracht. Het mooie was dat iedereen die we aan de oostkust hadden ontmoet daar weer terug zagen, en bijna elke avond gingen stappen. Om de fantastische tijd hier maar eens goed af te sluiten. In die zes dagen hebben we nog wel een tripje gemaakt naar Port Douglas en Cape Tribulation. Dit lag ten noorden van Cairns, waar het oudste regenwoud van de wereld ligt. Een mooi gebied, waar we zelfs een paar krokodillen hebben gezien. Na een week die vooral uit feesten bestond, was het opeens 15 oktober. De dag waarop we het vliegtuig weer moesten pakken richting Nederland. In totaal duurde de reis 28 uur, maar aan de andere kant hebben we aan boord een hele hoop muziek gemaakt, want we zaten tenslotte bij de vleugel.

Wat is het een toptijd geweest hier, en het ging allemaal veel te snel. Na de tijd in Sydney, Nieuw-Zeeland en Australië weet ik in ieder geval zeker dat ik ooit terugkom. Tenslotte willen we jullie allemaal bedanken om steeds maar weer de tijd namen om de verslagen te lezen, te reageren of te vragen hoe het ermee ging! De verslagen werden in ieder geval met veel plezier geschreven, en helaas kon niet alles opgeschreven worden haha. Misschien tot een volgende reis? Maar nu eerst nagenieten.

Cheers!

Michel en Roel

• 24 Oktober 2016 - 11:22

Ineke:

Hoi Roel en Michel,

Bedankt voor alle meeslepende verhalen. Het was een genot om ze lezen.
    Ik kan me voorstellen dat je nog een keer terug wil.

Gr.
    Een tevreden lezeres

• 25 Oktober 2016 - 22:43

Janny Leijzer Uit Etten :

Blij dat je dit allemaal in je leven mocht meemaken maar ook blij neem ik aan dat je weer op je vertrouwde stekkie bent. In ieder geval zijn jouw ouders super blij dat je weer aan de huistafel zit en weer lekker kunt genieten van een lekker kopje troost en overheerlijke Hollandse maaltijden. Ja Roel zo gaat dat nou eenmaal als je weer thuis bent. Nou maar hopen op een leuke baan wat bij jouw studie past want dat heb je verdiend. Want een beetje moneten in de portemonnaie dat zal je toch ook wel bevallen. In ieder geval Roel bedankt voor al jouw prachtige en leerzame verhalen die je ons hebt bezorgd via de PC.
    In ieder geval veel succes met alles.

Hi fife en tot ziens. Groetjes van Mama,s peettante Janny.